Friday, June 3, 2011

Epitome of teenage cool - La Bleue

I think my blog should win the award for randomness... from home decor to Vlad Poutine with animals, bradley cooper speaking french, elephants,...

The mobylette was first introduced in 1949, by Motobecane, a French manufacturer. They are not meant to be fast traveling vehicules but have a great mileage and have made millions of happy people through several generations. (with the rising gas prices I predict its comeback muahaha)

Its legendary AV88 model, known as the beloved Mobylette Bleue quickly became a symbol of youth and even now, still brings back memories of the good old days.

La mobylette bleue immortalisée par cette scène dans Le fabuleux destin d'Amélie Poulain.



 La vie est un long fleuve tranquille
Dans un autre film, Pola X.



 The Dreamers




so excited to try it!! 

3 comments:

  1. Tu devrais juste aller vivre en france

    ReplyDelete
  2. Moi, je rêve d'avoir une petite moto sport rouge! :D

    Et je suis d'accord avec Patsilla! Tu est tellement éperdue d'admiration pour la France, si tu n'y vas pas pour vivre, tu vivras toujours dans cette petite déprime, dans ton désir inlassable de "ce que ça aurait pu être"... Vas-y!!! Fais-le pour toi!!!

    ReplyDelete
  3. c'est dans mon master plan les amies!!
    j'ai besoin d'accumuler un peu plus de ca$h... pour ne pas avoir à me prostituer une fois là bas ouais

    ReplyDelete